De cartier – Stii sa-ti promovezi afacerea la nivel local?

Marketingul local este despre cum sa ajungi la comunitatea de clienti care locuieste in apropiere de tine, prin mijloace specifice si dedicate. Iti da acel focus de care ai nevoie ca sa iti optimizezi solutiile de promovare sau mix-ul de marketing. Ca sa faci asta cu usurinta, afla mai multe despre clientii tai, despre competitia ta si chiar despre afacerea ta, asa cum e ea vazuta prin ochii clientilor actuali.

de exemplu: Ai o spalatorie auto – tu, patronul, ai putea sa fii cel care il intreaba pe client, la sfarsitul fiecarei spalari, daca e multumit, daca a mai fost pe la voi, daca va mai reveni, si sa-i oferi in mana oferta ta obisnuita tip  „5+1 spalari”. Va aprecia implicarea ta directa si faptul ca i-ai acordat atentia pe care si-a dorit-o. Si va reveni.

Reteta succesului in marketingul local

  • Pliante personalizate + Atentie acordata = Clienti mai multi

Marketingul local presupune sa le acorzi atentia mult-dorita-si-niciodata-satisfacuta clientilor din apropierea afacerii tale.

de exemplu: Ai putea sa faci cateva pliante personalizate la modul: Fiindca locuiesti pe strada… / in blocul…. / in cartierul…, ai discount la „numele afacerii tale”. Le pui in cutiile postale in zona ta, pe o distanta de cateva strazi, avand grija sa masori ca timpul necesar cuiva sa ajunga la afacerea ta sa fie mai mic de 10 minute.

  • Note bune = Clienti buni

de exemplu: Ai un minimarket – ia legatura cu directorul de la scoala/scolile din apropiere si ofera discount sau produse gratuite elevilor care iau note/medii mari in acea scoala. In felul acesta atragi si parintii si copiii si reusesti sa-i si fidelizezi. Mai mult, stimulezi copiii sa invete mai mult daca le oferi ceva ce-si doresc.

  • Informatii + Surprize = mai multi clienti

de exemplu: Ai un minimarket – urmareste obiceiurile de consum ale clientilor care cumpara des de la tine, iar la un numar stabilit de tine de vizite in magazin, fa-i fiecaruia o surpriza placuta – ofera-i un discount la produsul pe care il cumpara constant sau ofera-i ceva gratuit . Va fi impresionat si va vorbi despre tine cu familia, prietenii, rudele. Vei avea parte de cel mai pur si profitabil marketing din „gura-n-gura”.

  • Reclamatiile = cel mai bun prieten

9 din 10 clienti nemultumiti nu iti vor reprosa nimic. Dar nici nu vor mai cumpara vreodata de la tine. Si iti vor face si reclama negativa. In special in Romania, iti va „merge vorba”si vei avea incredibil de mult de pierdut. Experienta neplacuta a mai multor clienti  la contactul cu afacerea ta te poate chiar „ingropa”. Asa ca incurajeaza-ti clientii sa-ti spuna of-urile si nemultumirile referitoare la afacerea ta, pune-le intrebari, remediaza situatia si transforma-ti afacerea.

  • Localizarea pe internet = Usor de gasit = Mai multi clienti

Foloseste instrumentele gratuite de pe net ca sa-ti pozitionezi afacerea pe harta.

Iti recomand Facebook, si Google Maps, care au prins la public si sunt des utilizate de romanii cu smartphone.

  • Club de loialitate + beneficii = Clienti fideli = Vanzari mai mari

Creeaza un club de loialitate al afacerii tale. Incurajeaza-i pe clienti sa se inscrie si ofera-le beneficii pentru acest lucru. Vei avea astfel clienti fideli si informatii pretioase despre obiceiurile lor de consum.

Si inca trei idei neconventionale care-ti vin in ajutor

  • Utilizeaza la maxim potentialul pietei din zona ta. Asociaza-te cu scolile, bisericile din zona ta, si construieste programe eficiente de preturi atractive care sa atraga banii clientilor din apropiere.

de exemplu: Ai o pescarie – ia legatura cu preotul de la biserica/bisericile din apropiere si ofera discount sau ceva produse gratuite enoriasilor care vin la acea biserica. In felul acesta atragi clientii si reusesti sa-i si fidelizezi.

  • Marketingul local este marketing direct. Cauta modalitatile prin care poti sa-ti personalizezi mesajul ca sa convingi clientul fata-in-fata cand il ai la tine in locatie.

de exemplu: Poti incepe cu angajatul/angajatii tai. Ai putea sa le oferi un program de discount-uri speciale, fiindca lucreaza pentru tine. In felul acesta poti ajunge, prin intermediul lor, la familiile lor, la rudele lor, chiar la prietenii lor.

  • Marketingul local evita promovarea prin „expunerea periculoasa” a afacerii tale. Pentru Romania este un lucru foarte bun, fiindca toti inspectorii, fie de la Primarie, fie cei financiari, pandesc la colt sa te amendeze pentru ceva.

Ca sa vinzi mai mult, trateaza-ti clientii cu respect, si foloseste-i ca si consultanti de marketing. Cum? Simplu, le adresezi intrebari specifice despre afacerea ta si notezi raspunsurile fiecaruia, asa incat chiar dupa o zi de munca iti poti forma o noua parere despre ce poti imbunatati la modul de promovare al afacerii tale.

Mai mult, cu cat mai mult clientii din apropiere iti inteleg afacerea, cu atat mai loiali vor deveni.

Arata-le ca ii apreciezi ca oameni, si nu doar ca si clienti oarecare.

Mult succes si asteptam sa ne povestesti despre reusitele tale dupa ce ai pus in aplicare ce ai citit aici.

Posted on mai 21, 2013, in Advertising, Marketing, Retail. Bookmark the permalink. Un comentariu.

  1. Un articol captivant, cu exemple care mi-au dat de idei despre cum imi pot imbunatati afacerea 🙂
    Pentru intreprinzatorii creativi, criza nu se simte. Daca acorzi atentie si respectul cuvenit, persoanelor din jurul tau si le intelegi nevoile, ei te vor rasplati devenind clientii tai fideli. Trebuie sa intelegem ca oamenii care trec pragul magazinului nostru sunt mai mult decat niste portofele deschise, in care ne grabim sa bagam mana, si sa le aratam ca ne pasa de ei.

Lasă un comentariu