Legende care ne inspira [Ep. 1] – The original Mad Man
George Lois, caci despre el vorbim, este unul dintre cele mai controversate personaje de legenda din advertising.
Din 1962 pana in 1972, a creat 92 dintre cele mai renumite coperti ale revistei Esquire. In 2008, muzeul de arta moderna din New York (MoMA) i-a recunoscut talentul si a expus 32 dintre cele mai bune coperti Esquire create de el.
Este cel care a creat – in 1985 – logo-ul, sloganul si campania „I want my MTV”, convingand vedete ca Mick Jagger si The Dire Straits sa participe in promovarea canalului ce avea sa devina in scurt timp sinonim cu muzica. A reusit acest lucru cu un buget infim si folosindu-si toate relatiile si prieteniile pe care le avea pentru a demonstra ca nu are nevoie de un buget de milioane de dolari pentru a avea un impact imens la public.
George Lois este si creatorul conceputlui „Big Idea” advertising.
Desi contrazis, sustine cu tarie ca a creat revista „New York Magazine” impreuna cu Peter Palazzo.
Este inclus in 1978 in Art Directors Hall of Fame. Din 1984 in The One Club Creative Hall of Fame. Face parte si din Copywriters Hall of Fame. Acestea sunt cele mai ravnite titulaturi pentru orice creativ din lume.
Se spune despre George Lois ca este „The Original Mad Man” – fiind dat „ca sigur” – drept cel care a inspirat personajul Don Draper din deja celebra serie TV Mad Men.
George Lois vs. Don Draper – sursa foto: businessinsider.com
Dar George Lois uraste Mad Men si spune ca lucrurile nu au stat deloc asa cum sunt prezentate in serial. Recunoaste totusi ca anii 60-70 au fost anii Revolutiei Creative – miscarea care a schimbat definitiv lumea comunicarii- si ca el a fost implicat foarte activ.
I-a fost alaturi si lui Muhammad Ali in lupta anti-rasismului, participand la mai multe mitinguri, si pasnice, si violente.
In aprilie 2013, la 81 de ani, a primit premiul Clio pentru intreaga activitate.
Este activ inca, si spune ca are 4 proiecte in derulare.
George Lois in aprilie 2013 la gala decernarii premiilor Clio din New York – sursa foto: pictures.zimbio.com
Fun fact: poarta o pereche de ochelari Superfocus, pentru care el a creat in 2010 logo-ul si campania de promovare.
George Lois este autorul mai multor carti celebre pe tema creativitatii, dintre care cea mai de succes este Damn Good Advice, publicata in 2012.
Fii curios si afla mai multe despre George Lois, o legenda in viata, chiar de pe site-ul lui georgelois.com
Posted on mai 20, 2013, in Advertising. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.
Lasă un comentariu
Comments 0